Produsele de papetarie sunt indispensabile oricarei afaceri sau institutii si ne fac viata mai usoara chiar si in cazul uzului personal. Atunci cand esti angajat intr-o institutie de invatamant, intr-un minister sau lucrezi de acasa, necesitatea articolelor de papetarie poate fi foarte ridicata. Cu toate ca dezvoltarea digitala a luat amploare, acesta nu va inlocui prea curand hartia, care ramane una dintre cele mai sigure forme de pastrare a informatiei si este la indemana oricui.
Din aceste motive, nimeni nu se mai mira ca articolele de birotica, hartia si alte produse de papetarie sunt foarte des achizitionate de romani, indiferend de departamentul in care isi desfasoara activitatea. Fie ca este vorba despre hartie pentru imprimante matriciale, hartie de scris, hartie de copiator, cuburi notes, diverse tipizate s.a, toate produsele care au la baza hartia sunt materiale de baza si au o importanta deosebita.
In general, institutiile publice achizitioneaza articole de papetarie prin intermediul SEAP, o platforma electronica asigurand transparenta procesului si procedurilor de achizitii publice.
De exemplu, la ultimul anunt facut public pe site-ul just.ro, legat de achizitia hartie de copiator si alte produse de papetarie, Ministerul de Justitie estima valoarea achizitiei la 34.523,50 lei fără TVA, respectiv 41.082,97 lei cu TVA, ceea ce inseamna peste 8.500 de Euro.
Un exemplu mai elocvent poate fi cel al anuntului de achizitie directa al Ministerului Fondurilor Europene din anul 2015, care a cumparat produse de papetarie de 98.632,10 lei fara TVA, in beneficiul Directiei Generale a Autoritatii de Management POSDRU, pentru desfasurarea activitatilor de gestionare a Programului Operational Sectorial „Dezvoltarea Resurselor Umane”.
Asadar cum poti optimiza aceste cheltuieli, astfel incat valoarea investitiilor sa fie mai mica?
Urmareste perioadele si comenzile. Exista perioade ale anului in care necesitatea produselor de papetarie si birotica este mai mare comparativ cu celelalte perioade. De asemenea, anumite departamente au un necesar mai ridicat de articole decat alte compartimente. Este important sa urmaresti comenzile de produse de papetarie, dar si solicitarile interne ale angajatilor, astfel incat sa poti planifica strategic investitiile.
Contacteaza furnizorul. Intocmeste necesarul de papetarie si orienteaza-te catre seturi de produse, astfel incat sa poti obtine un pret mai accesibil inainte de a contacta furnizorul. Astfel tu iti vei acoperi cheltuielile pentru perioade determinate in functie de necesitati, iar produsele vor fi consumate inainte de expira, asa cum se poate intampla des in cazul cartuselor de imprimante, tusurilor pentru stampile sau chiar al pixurilor.
Utilizeaza comanda online. Nimic mai simplu! In prezent poti comanda online necesarul tau de papetarie prin platforma OfficeClass, unde poti chiar observa istoricul comenzilor, poti vedea produse sugerate, recenziile altor clienti si poti beneficia de reduceri daca intri in contact prin mesageria online sau te abonezi la newsletter-ul nostru.
In concluzie, atunci cand doresti ca nivelul tau de investitii in produse de papetarie sa scada, gestioneaza in mod eficient consumabilele si nu ezita sa ne contactezi!